Wednesday 22 February 2012

terfikir....

Emm dah jumpa pilot, dah post cerita agak gatai cket....so ni kira berfaedah la juga...

Emm tiba2 terfikir. Dalam banyak2 juta tahun bumi dicipta Allah, sejak zaman Nabi Adam lagi hingga la sekarang, aku dipilih Allah sebagai umat akhir zaman. Ya Allah, memang terpilih kan. Dah berjuta2 manusia hidup & mati, aku dipilih untuk hidup di zaman yang penuh mencabar ni. Memang betul2 akhir zaman. Tanda2 kecil kiamat juga dah lengkap. Tunggu tanda2 yang besar je.

Tapi takutlah bila difikir2kan. Dengan imam yang senipis kulit bawang ni, asyik2 dengan dunia je, tak tahu apa nasib di sana. Memang la kalau tengok orang lain kat fb tu, yang soleh2 & solehah, memang aku ditinggalkan bertapak2 kat belakang. Tgk kat wall Wardina (very impress her) pun rasa ditinggalkan jauh sangat dari dia. Apatah lagi nak tengok keperibadian Siti Khadijah kan??


Juga terfikir, kalaulah aku hidup di zaman Nabi Nuh, adakah aku antara orang yang naik kapal ataupun yang ingkar dengan perintah Allah? Juga terfikir, kalau aku hidup di zaman Rasulullah, adakah aku orang yang menentang Rasullullah ataupun orang yang berjuang dengan bersungguh hati untuk Islam. Emm, terfikir la banyak benda. So luahkan kat sini. 

Tapi memang bersyukur dilahirkan dalam Islam dan sentiasa ada niat nak ubah diri. Gagal pun, bangun je sedaya boleh untuk ubah diri. Ubah sikit pun, jadilah. At least tak ada la teruk sangat. At least, setiap malam baca AlQuran walaupun 1 page. Rasanya itupun dah lebih baik. Semoga Allah sentiasa bukakan hati untuk ubah diri walaupun sikit. Tadi masa belek2 buku tiba2 terbaca quote ni. Touching plak. Hihi..

"Jika Allah SWT mencintai seorang hambaNya, maka Dia mengujinya agar selalu mendengar rintihannya"

Allah, betullah Allah sangat suka orang yang berdoa kat Dia. So, siapa yang tak berdoa, memang sangat sombong & rugi...

No comments:

Post a Comment