Friday 13 September 2013

jauh dari realiti...


I like the listen this song. Bawaku pergi by Zizan & Kaka. Kalau nak kira ikut motif lagu ni, memang lagu ni out la. Tak tahu ado motif ke dok. Liriknya berkisar pasal nak larikan diri jek. Kalaulah budak2 dengar & hayati, memang rosak lah. Suruh gewe bawa lari ntah ke mana2. Budak2 zaman sekarang ni terlebih cerdik dari yang sepatutnya.

Bila dengar lagu, i jenis yang out to hayati lirik. Buat la lirik sepuitis mana pun, i tak akan hayati. Jenis pendengar lagu yang hanya hayati melodi je. Tulah lagu yang macam ni boleh je nak dengar. Boleh angguk2 kepala bagi hilang stress sikit. Ke boleh je joget2 dengan si Hadif Iqbal sampai dio boleh je layan and request "chu nak lagi". Nak lagi tu maknanya nak joget2 lagi sambil chu menyumbangkan lagu. haha!!Bagusla hadif ni jadi satu2nya peminat chu.

Ada lirik dia yang tang korus yang sempat ditangkap.. 

Bawa aku pergi
Pacu laju-laju
Kita lari dari realiti

Kadang2 terfikir jugak, jom lari jauh2, lari sejauh yang boleh, lari ke tempat yang aman damai, lari ke tempat yang jauh dari realiti sekarang. Lari jauh dari perasaan stress, or takut, or sedih. Lari jauh dari realiti sekarang yang bumi sentiasa berlaku bencana alam. Lari dari realiti sekarang yang manusia asyik2 berperang, mempunyai perasaan hasad dengki, iri hati, dendam. Lari dari realiti sekarang yang dunia semakin tidak aman. Lari dari realiti sekarang yang peristiwa pelik2 berlaku tapi bagaikan biasa di mata manusai: mak kahwin anak, bapa rogol anak, datuk rogol cucu, buang anak etc. Lari juga dari realiti yang kehidupan manusia sekarang yang senang2 sahaja terkena penyakit kanser, strok, heart attack etc. 

Tapi sejauh mana berlari pun, realiti pasti kena tempuhi juga. Just remember one thing, put Allah in heart, everything will be ok & safe. Dont u ever to forget Him. Never!!!** curi ayat Evelyn Rose dalam novel.

So tak perlu nak risau. Tak perlu nak lari. Enjoy the song. Angguk2 kepala & joget!!! Chill


No comments:

Post a Comment