Sunday 25 March 2012

Allah is the only ONE.

Alkisahnya nak cerita pagi tadi kat office. After breakfast nasi kerutuk daging yang dibeli kat kedai depan tu, i masuk pantry sebab nak basuh sudu & garpu. Masa nak ke sinki, tgk2 kat sink tu dah ada orang tengah guna sink. My officemate  & she's chinese. After a while la jugak tunggu dia. Entah buat apa. Basuh bekas air or basuh tangan kot. So i pun berdiri kat belakang dia. Tengok dia dari belakang. So otak i ni dah mula menjalankan t/jawabnya. Dah mula melayang dah. "Emm kurus juga amoi ni. Betis & paha tu kecik je" Nampak jelasla memandangkan dia pakai short pant separas paha je. She wore t-shirt size S. So tubuh dia yang kurus tu lagi menampakkan dia lagi kurus. Ehh jap jap....apa yang cerita sebenarnya ni.

Nak ceritanya cam ni, bila ditengok2 kat dia tu, nampak semuanya sama walaupun berlainan bangsa dan agama. Yelah memang lain. Chinese mata sepet sikit. India pula hidung mancung sikit, melayu plak kulit sawomatang, orang putih plak tinggi & berbadan sasa & etc. Tetapi fizikalnya tetap samakan. Ada hidung, ada mata, ada tangan dan kaki, ada rambut, ada telinga...so all in the same patent. Semuanya sangat teratur & sempurna. Maknanya semua orang datang dari pencipta yang sama. Kalaulah ada banya tuhan, pastinya setiap tuhan akan mencipta semuanya berbeza2 mengikut apa yang dia kehendaki. Tak adalah sama patent kan? 

Emm dan yang pasti, tuhan yang SATU itu hanya ALLAH. Dialah pencipta semua perkara di langit dan di bumi. Dan yang pasti, dia tak nak apa2pun dari hambaNya. Dia langsung tak nak duit ke, makanan ke, apartmet ke, kereta ke. Dia,  Allah hanya mahu satu. Semua hambaNya menyembahNya dengan sepenuh hati. He just want His servant to worship to HIM...Worship..Worship..& Worship.... 

No comments:

Post a Comment