Thursday 8 June 2017

Pembancuh kopi Mr Vampire (part 2)

I cannot sleep last night since my mind full of Pembancuh Kopi Mr Vampire story
Malam jumaat kot.
Malam jumaat supposed to wake up and tell all the story to the Creator
Bulan puasa kot
Bulan puasa supposed to fulfill the time with ibadah

Sigh!!!

I waited until midnight to watch 26th episod in ig
Just to know what happened in the episode
I also watched previous episodes just dont know how many times
I also watched video next episodes in ig and also dont know how many times.
I think for whole episodes i watched again n again almost 50 times or more
haha crazy right???
The story will end soon.
I have just 2 weeks to 'sewel' like this before last episod in 2 weeks
Abislah cepat
Sewel tengok cerita ni ala-ala bercinta gayanya
I think i will miss the drama after the last episod
But i think it's better compared to now
I am sejenis mudah move on je
Tak ada adalah meroyan kot
Maybe kalau meroyan for the 1st week je. Then ok dah.
Penat la terkena penyakit sewel.
Gilakan cerita padahal tak wujud pun.
Gilakan hero & heroin padahal kat luar entah macam mana perangai
I think i am not into hero & heroin. Sebab tengok cerita lakonan daorang yang lain tak ada giler.
Biasa je.
And also it;s not because of love story between Irsyad & Nuzul.
It almost same with other drama.

I think it's because of scene #siblingLove & #friendshipGoal
Suka tengok cerita ni sebab banyak scene #siblingLove and #friendshipGoal
Ommo i like the sibling love among Nuzul, Nuha, Nurin and Ira
I can see full of love
Soft and penyayang nya cara Nuzul bercakap dengan adik-adik dia
I also love to see sibling love among Irsyad, Irina & Irham
I also can see full of love
Walaupun abang Irsyad tu garang, tapi nampak dia sayang & protect giler kat Irina & Irham
Also the friendship between Nuzul & Laila
And friendship between Irsyad & Saiful
So real kan...
And also for the dialog.
Ada dialog yang sangat puitis. Dengar sekali nak dengar lagi.
Especially dialog Nuzul dan adik-adik dia.
Ada dialog yang biasa je, tapi boleh diambil as pengajaran untuk diri sendiri

So, bertabahlah untuk 2 minggu lagi. Sewel la untuk 2 minggu
Then I swear, i will never watch drama Korea or Malay if the drama still ongoing at TV
I think i will ok if i watch the drama after all the episodes aired in TV.
Hashtag #pembancuhKopiMrVampire so important to me right now in ig
i will search video with this #

This post for my memory... One day i will read again and ngeleng2 kepala
Masa tu bila tengok balik cerita ni, mesti dah no feeling
Sebab dah curahkan segalanya dalam masa 3 bulan ni
Macam cerita Adam dan Hawa,
Sebab dah baca novel sampai lebuk
Tengok drama walaupun sewel sekejap in early episodes, then tiba-tiba i'm not interested more to watch again & again.
Sebab cerita ntah apa-apa kat tengah-tengah tu
Sekarang dah tak boleh tengok drama & baca buku.
Semua feeling dah dicurahkan masa tengok drama dan baca buku
haha!!!

This post in kenangan terkena penyakit sewel dan digigit Vampire. Giler 3 bulan...
Also listen listen listen to the OST jugak...
Semua lagu kena dengan scene
Ommo that's why i giler gini. Haha!!!


Haha gelak gelak. Padan muka
Dush Dush Dush





No comments:

Post a Comment