Thursday, 12 December 2013

A letter..

Rat!! It's my friend. Very good friend.

Benar sama sekali, i tidur dengan tikus, makan dengan tikus, mandi dengan tikus, memasak dengan tikus, so kira berchenta habisan la dengan mahluk Allah ini.

Sigh!!!

Dulu2 jarang dengar penyakit air kencing tikus. Tapi sekarang, almost all the time. The virus is very dangerous. Can attack us fastly.

Dulu2 rasa macam, alah, tikus je kot. Tapi sekarang rasa, Ohh this small animal is very dangerous. Macam mana la nak halau2 semua tikus2 yang sudah menjadikan rumahku as rumah sendiri. Bilik i, bilik dia, dapur rumah dapur dia,toilet rumah toilet dia. We share everything.

Dear En Tikus.

Pergi tempat lain please. Go out from my house ** tetiba rasa tikus boleh paham English. Pergi la hidup tempat lain, sawah padi ke. We can't serve you food pun. Awak malam2 melilau2 mencari makanan jugak. Go out please. Awak dah rosakkan banyak harta benda kitaorang tau. Tupperware, makanan, dinding rumah, sabun mandi, baju2.. Tolongla keluar. Awak perosak di dunia, tapi bila mati masuk syurga jugak. Semua haiwan masuk syurga kan? So please simpatilah kat kami nih... Grr!!! Kat tikus pun boleh bagi surat bila rasa geram melanda.

Dear Allah, 
Jauhi aku dan keluargaku dari penyakit disebabkan bawaan haiwan2 merbahaya. Cth penyakit kencing tikus. Hanya Engkau yang mengizinkan setiap perkara berlaku walau ia kecil atau besar. Amin Ya Robbal Aalamin.